5.94 km |
15/06 ZO ČSOP Šípek
Protože paleta činnosti Svazu je velmi široká, je nemožné najít člověka, který by rozuměl všemu. O aktivity regionálního centra ČSOP se stará několik lidí a jak mají vše mezi sebou rozdělené, se dočtete v následující tabulce. Ozvěte se, jsme tu pro vás. |
6.31 km |
Barokní vybavení divadla v zámku Český Krumlov
Plášťový most. Jde o Do prostoru V. nádvoří zámku se dostaneme z budov Horního hradu přes tzv. technicky odvážné a působivé dílo. Krytá třípodlažní chodba je postavena na mohutných pilířích v patrech sklenutých. Původní dřevěná lávka s padacím mostem nad příkopem vylámaným ve středověku, byla ve stavebních etapách v letech 16... |
6.34 km |
Krumlovský kostel sv. Víta
Horizont města Český Krumlov je určován dvěma hlavními dominantami. Zámecká věž symbolizuje světskou vládu a území jejího vlivu, věž kostela svatého Víta je pak symbolem moci církevní, která již od středověku vytvářela nutný protipól a zároveň i doplnění moci světské. Kostel je rovněž postaven na ostrožně nad řekou Vltavo... |
6.34 km |
Zámek v Českém Krumlově
Státní hrad a zámek Český Krumlov patří svou architektonickou úrovní, kulturní tradicí i svou rozlohou mezi nejvýznamnější památky středoevropské oblasti. V původní půdorysné dispozici, hmotové skladbě, interiérové instalaci i architektonickém detailu je dochován stavební vývoj od 14. do 19. století. |
6.41 km |
Grafitový důl Český Krumlov
Expozice není zaměřena na dopravu, důlní vlak je použit pouze jako dopravní prostředek |
6.42 km |
Observatoř Kleť
Hvězdárna Kleť se nachází jižně pod vrcholem Kleti, nejvyšší hory Blanského lesa, cca 30 km jihozápadně od Českých Budějovic, poblíž Českého Krumlova . Nejvhodnější přístup je sedačkovou lanovkou Krásetín-Kleť. Na vrcholu Kleti můžete též navštívit nejstarší kamennou rozhlednu v Čechách (1825) s horskou chatou a restaurací. |
6.49 km |
Historické jádro Českého Krumlova
Městská památková rezervace zahrnuje přes 300 gotických a renesančních budov, rozprostírajících se kolem původně gotického hradu na březích Vltavy. |
14.51 km |
Koněspřežní železnice České Budějovice- Linec
Hlavním důvodem pro stavbu železnice z Lince do Českých Budějovic byla přeprava soli z rakouské Solné komory do Čech. Sůl se od nepaměti dopravovala po řekách Travně a Dunaji do Lince, kde se překládala na koňské potahy, aby ji převezly přes šumavské hřebeny do Budějovic k řece Vltavě. Tam se opět překládala na lodě. |