Přidat inzerci

Facebook

Navigace


Nekupujte před Vánocemi voloviny, darujte raději kozu

Člověk v tísni vyzývá veřejnost, aby před Vánocemi místo volovin koupili například osla nebo záchod a darovali je formou certifikátu. Skutečný oslík pak bude odevzdán lidem v nejchudších zemích…

  • Publikováno: 07. 12. 2015

Na charitativním e-shopu skutecnydarek.cz bylo během jediného roku zakoupeno na dva tisíce slepic a stovky bioplynáren. Proškoleno bylo na devět tisíc farmářů a očkování se dostalo 28 217 kravám a 11 435 ovcím zakoupeným v letech minulých.

„Pro lidi, kterým pomáháme třeba na venkově v Etiopii, je skutečnost, že jim nějaký dárce z Česka koupí kozu, nejdřív těžko pochopitelná a musíme jim to vysvětlovat,“ popisuje ředitel Člověka v tísni Šimon Pánek svoje zkušenosti z distribucí. „Skutečný dárek pomáhá tam, kde je to nejvíc třeba. V mnoha zemích je propojení s další pomocí zásadní pro to, aby se lidé mohli postavit na vlastní nohy po katastrofách, které mnohde zničí možnost jejich obživy a tedy budoucnost,“ dodává Pánek.

Předvánoční novinkou jsou mimo jiné dárky, díky kterým chce Člověk v tísni zlepšovat hygienu ve světě. Dárek Čisté ruce využije příští rok Člověk v tísni pro zlepšování hygienických návyků lidí či stavbu umýváren v chudých zemích. Prvními krůčky do školy zas dárci podpoří české předškoláky, kteří nemají dostatečnou podporu v rodině, a pomůže srovnat jejich šance při vstupu do první třídy.

Díky e-shopu skutecnydarek.cz se organizaci Člověk v tísni daří zlepšovat životy obyvatel nejchudších států světa, například v Arménii, Jižním Súdánu či na Filipínách.

Před Vánocemi přispěje na charitu až 4/5 české populace. U sbírek Člověka v tísni je to třikrát víc, než během roku, v případě Skutečného dárku je to pak dokonce 80 procent z jeho celoročních příjmů. Téměř polovina kupujících se pak k nákupu vrací i následující rok.

Podle průzkumu agentury STEM/MARK přispělo za poslední tři roky na charitu či dobročinné účely 68 % obyvatel Česka, a to nejvíce na pomoc dětem, tělesně a duševně hendikepovaným a sociálně slabým. Ženy přispívají častěji, muži však kupují dražší dárky, takže ve výsledku je to zhruba padesát na padesát.

Pokud stále ještě nevíte, čím obdarovat své blízké, rozmyslete si, zda využijete tuto příležitost a pomůžete zároveň i těm, kteří to potřebují.


Asociace dětské rekreace ADAM.cz Česká rada dětí a mládeže Ekopobyt Hry a hlavolamy Mravenec CK topinka Trapsavec Think Creative Pionýr
Reklama


Prosím čekejte, tato akce může chvilku trvat...